ارز اتریوم Eth چیست؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ارز اتریوم Eth چیست؟
نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1400
بازدید : 758
نویسنده : امین پارسیان

اتریوم چیست ؟ ، در دنیای ارز های دیجیتال، در بین رمز ارز های مختلف، اتریوم یکی از ارز های دیجیتال پرطرفدار می باشد. احتمالا نام این ارز را زیاد از اطرافیان خود شنیده باشید چرا که بسیاری از افراد به آینده اتریوم امیدوار هستند. اگر شما تنها نام اتریوم را شنیده اید و هیچ اطلاعاتی درباره آن ندارید، در ادامه همراه ما باشید چراکه به صورت کامل با اتریوم آشنا خواهید شد.

در ابتدا قصد داریم تا شما عزیزان را با اتریوم به صورت کامل آشنا کنیم. پس از آشنایی با اتریوم به سراغ  عناوین مختلفی اعم از بلاکچین اتریوم، نحوه خرید و فروش و همچنین استخراج اتریوم و… خواهیم رفت. اگر به دنبال یک مقاله کامل و جامع درباره اتریوم هستید، مطالعه این مقاله تا انتها را از دست ندهید.

برای آموزش کامل ارز اتریوم Eth به سایت زوم ارز مراجعه کنید.

اتریوم چیست؟

اتریوم در اصل یک ارز نیست بلکه اتریوم یک پلتفرم است و نام ارز این شبکه ” اتر یا ETH ” می باشد. برای راحتی در فهم اتریوم، به سراغ یک تعریف ساده می رویم. به صورت کلی می توان گفت که اتریوم یک زیر ساخت بر اساس تکنولوژی بلاکچین می باشد که امکان اجرای برنامه های کامپیوتری غیر متمرکز را دارد. احتمالا برخی ها اتریوم را با نام ” قرار داد هوشمند ” می شناسند اما نمی دانید که قرارداد هوشمند به چه معنی است. سایت رسمی اتریوم، درباره پروژه گفته است که این پلتفرم یک بستر غیر متمرکز برای اجرای قرار داد های هوشمند می باشد. همانطور که می دانید منظور از غیر متمرکز این است که توسط هیچ فردی کنترل نمی شود. یعنی به صورت کلی باید گفت که هیچ فردی نمی تواند در قرارداد های هوشمندی که تشکیل می شود دخالت کند و یا اینکه در آن تقلب کند چراکه این امکان به دلیل غیر متمرکز بودن وجود ندارد.

احتمالا شاید تا به حال موضوع ارز دیجیتال اتر را نمی دانستید و حال با مطالعه قسممت اول ممکن است برایتان سوالات مختلفی پیش آمده باشد. ارز دیجیتال ” اتر ” برای شبکه اتریوم است که با نماد اختصاری ” ETH ” نمایش داده می شود. در حال حاضر با گسترش حوزه رمز ارز ها، دیگر فرد و یا افرادی به ارز دیجیتال این شبکه اتر نمی گوید و همگان آن را با اتریوم یاد می کنند. اگر قصد دارید تا بیشتر با ارز دیجیتال اتر آشنا شوید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

تاریخچه اتریوم

نگاهی به تاریخچه اتریوم

شبکه اتریوم در آواخر سال 2013  توسط ” ویتالیک بوترین ” راه اندازه شد. اما این راه اندازی باعث شروع به کار کامل این شبکه نبود بلکه شبکه اتریوم کار خود را به صورت رسمی از سال 2015 آغاز کرد. ویتالیک بوترین فردی بسیار جوان است. او در زمان نگارش این مقاله تنها 25 ساال سن دارد و زمانی که شبکه اتریوم آغاز به کار کرد اون تنها 18 الی 19 سال داشت. البته لازم به ذکر است که بوترین در این سن این شبکه را به طور کامل راه اندازی نکرد بلکه تنها وایت پیپر آن را منتشر کرد.

 

متاسفانه در سال 2016 شبکه اتریوم هک شد. احتمالا تا به حال نام این هک را شنیده باشید. زمانی که هک ” DAO ” برای این شبکه اتفاق افتاد، توسعه دهنده گان اتریوم برای اینکه بتوانند جبران خسارت های ناشی از این هک را کنند اقدام به ایجاد یک فورک از اتریوم کردند که بر اساس این فورک ” اتریوم کلاسیک ” به وجود آمد. در کل باید گفت که اتریوم کلاسیک فورک اتریوم می باشد.

از زمان ایجاد اتریوم تا به کنون، در هر سال برای این شبکه رویداد های مهمی اتفاق افتاد. ما در این مقاله قصد داریم تا تمام این رویداد ها را در قالب یک جدول در اختیارتان بگذاریم تا بتوانید به راحتی به آن ها درتسرسی داشته باشید. این رویداد ها عبارت اند از:

سال رویداد ماه رویداد توضیحات رویداد
2014 ژانویه در این تاریخ، توسعه پلتفرم اتریوم به طور کلی به عموم اعلام شد. توسعه دهنده این شبکه به همراه باقی همکاران خود در دفتر اصلی که در کشور سوئیس بنا شده است کار خود را آغاز کردند.
2014 آگوست در این تاریخ، اتر ها در ازای بیت کوین به کاربران فروخته شد. تیم توسعه دهنده اتریوم توانست با این کار بیش از 31.000 بیت کوین و همچنین 18.5 میلیون دلار جمع آوری کند.
2015 مه در این تاریخ، نسخه آزمایشی اتریوم، ” Olympic ” را منتشر کرد.
2015 ژوئیه در سال 2015 اولین مرحله از توسعه شبکه اتریوم که ” Frontier ” نام داشت منتشر شد. به طور کلی روند توسعه اتریوم به چهار مرحله تقسیم شد. این کار باعث شد تا توسعه دهندگان بتوانند شرایط خود را با آن وفق دهند. در این نسخه اتریوم امکان خرید و فروش برای کابران فراهم شد و همچنین کاربران می توانستند آن را استخراج کنند و یا اینکه قرار دادهای هوشمند و همچنین برنامه های غیر متمرکز بسازند.
2016 مارس در این تاریخ، اولین نسخه پایدار اتریوم با نام ” Homestead ” با 1150.000 بلوک رو به رو شد.
2016 ژوئن متاسفانه در این تاریخف هک ” DAO ” برای اتریوم اتفاق افتاد.
2016 اکتبر پس از هک ” DAO “، در این تاریخ اتریوم کلاسیک از اتریوم فورک و منتشر شد.
2017 اکتبر در این تاریخ، یک بروزرسانی Hardfork Metropolis Byzantium اتفاق می افتد. اگر برای درک این مطلب نمی دانید که هاردفورک چیست، بهتر است به مقاله اختصاصی خودش مراجعه کنید.
2019 فوریه در این تاریخ نیز بروزرسانی Hardfork Metropolis Constantinople اتفاق افتاد.

به صورت کلی، این تاریخچه، بهترین تاریخچه ای است که می توان از ارز دیجیتال اتر و همچنین شبکه اتریوم گفت. در قسمت بعدی قصد داریم تا بیشتر درباره ” ویتالیک بوترین ” سازنده اتریوم با شما گفتگو کنیم تا شما بهتر آن را بشناسید. همراه ما باشید.

 






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: